FANDOM

Nacht der Untoten (saksaa: "Epäkuolleiden yö"), tunnetaan myös nimellä Night rezurrection julisteessa, on Call of Duty: World at Warin ensimmäinen zombie-kenttä ja kaikista kentistä järjestyksessä ensimmäinen. Myöhemmin se remasteroitiin ja julkaistiin osana Call of Duty: Black Ops, Hardened ja Prestige Editioneita, kuin myös Rezurrection map pack:ssa, toinen remasteroitu versio julkaistiin Call of Duty: Black Ops III:n Zombies Chronicles Map Packissa.

Ollessaan oma kenttä, rakennus jossa kentässä pelataan ilmestyy myös muissa zombie kentissä. Nacht der Untotenin rakennus ilmestyy Call of Duty: Black Ops II:n Green Runin maissipelloilla. Nacht der Untoten leijailee avaruudessa, pelattavana alueena muiden aikaisimpien Treyarch Zombies -saagan kenttien kanssa Revelationissa.

Yleiskatsaus Muokkaa

Nacht der Untoten sijoittuu hylätylle lentokentälle, missä neljän pelaajan pitää puolustautua loputtomia zombiaaltoja vastaan niin pitkään kuin mahdollista.

World at Warissa pelaajat ovat tuntemattomia sotilaita, kun taas Black Opsissa ja Black Ops III:ssa he ovat Ultimis-joukko, joka nähtiin ensi kerran Shi No Numassa, World at Warin versiossa.

Ominaisuudet Muokkaa

Kuten Nacht der Untotenilta on ensimmäisenä kenttänä odotettavissa, on se suhteellisen yksinkertainen seuraajiinsa verrattuna. Siinä on vain kaksi apuohjelmaa, kuten myös vähemmän seinä ase sijainteja kuin myöhemmissä kentissä. Uniikimpi ominaisuus siinä on räjähtävät tynnyrit kentän ulkopuolella, jotka räjähtävät osumasta.

Aseet Muokkaa

Nacht der Untotenissa on suuri valikoima aseita. siinä, kuten myös muissa World at War kentissä, seinä aseet ovat saatavilla myös Mystery Boxista. Siinä on kaikkiaan kahdeksan seinältä ostettavaa asetta. Monien aseiden lisäksi Nacht der Untoten sisältää Ray Gunin, pelisarjan ensimmäisen ihmeaseen.

Apuohjelmat Muokkaa

Nacht der Untoten sisältää vain kaksi apuohjelmaa - Mystery Boxin ja the Sniper Cabinetin.

Mystery Box löytyy "help"-huoneesta. Hintaan 950 pistettä, pelaaja saa pyöräyttää boxia saadakseen satunnaisen aseen. Pelaaja voi saada minkä tahansa aseen seinä aseista konepistooleihin, haulikoihin ja Ray Guniin. Jos pelaaja ei ota asetta ajallaan, se katoaa kannen sulkeutuessa, jolloin Box on käytettävissä uudelleen (hintaan 950 per pyöräytys). Pelaajat antavat usein joidenkin aseiden kadota tarkotuksella etsiessään hyödyllisempää asetta.

Sniper Cabinet löytyy, kun menee portaat ylös "help"-huoneesta. Se maksaa 1500 pistettä (World at War:ssa ja Black Ops:ssa), 2000 pistettä (iOS) ja 5000 pistettä (Black Ops III:ssa), ja kun sitä käyttää, se antaa pelaajalle tähtäimellä varustetun Kar98k:n (World at War:ssa ja Black Ops:ssa), M2 Flamethrowerin (iOS) ja Locusin (Black Ops III). Toisin kuin Boxissa, pelaaja ottaa aseen automaattisesti, joten on suositeltavaa ottaa pelaajan hyödyttömämpi ase esiin cabinettia avatessa.

Power-Upit Muokkaa

Pääartikkeli: Power-Ups

Nacht der Untotenissa esiintyivät myös ensi kertaa Power Upit, joita zombiet tiputtavat ja jotka auttavat pelaajaa. Neljä Power Uppia tekivät ensiesiintymisensä kentässä. Ne ovat Max Ammo, Double Points, Insta-Kill, ja Nuke. Max Ammo täyttää kaikkien pelaajien ammus varaston; Douple Points antaa hankitut pisteet kaksinkertaisena (esim: 10 pistettä laudasta ikkunaan ilman ja 20 Douple Pointsin kanssa);Insta-Kill sallii pelaajien tappaa zombiet yhdellä luodilla tai puukotuksella; Nuke tappaa kaikki zombiet kentältä sillä hetkellä ja palkitsee kaikki pelaajat 400:lla pisteellä. Call of Duty: World at Warissa Douple Points ja Insta-Kill näkyy ruudulla 30 sekuntin ajastimena kertoen pelaajille ajan kauanko efektit enää kestävät ja Nuke ei ei anna yhtään pisteitä.

lisäyksenä näihin neljään Power-Uppiin, Call of Duty: Black Ops sisältää Carpenter power-upin, joka naulaa laudat takaisin kaikkiin ikkunoihin ja palkitsee pelaajat 200 pisteellä. Toisin kuin World at Warissa, ajastinta ei ilmesty ruudulle.

Lisäyksenä nähin viiten Power-Uppiin, Call of Duty: Black Ops lll sisältää Death Machine power-upin, joka antaa sen keränneelle pelaajalle 30:si sekuntiksi käyttöön minigunin loputtomilla ammuksilla.

Huoneet Muokkaa

Nacht der Untotenissa on vain kolme huonetta jotka ovat: aloitus huone, apu huone ja yläkerta. Kustannukset poistaa esteet sisäänkäynneistä ja pääsy näihin huoneisiin on 1000 pistettä per huone.

Aloitus huone Muokkaa

Aloitus huoneessa on viisi ikkunaa, joista zombiet tulevat sisään ja jotka ovat alussa laudoitettu. Zombiet lähestyvät ikkunoita ja alkavat repimään lautoja pois ikkunoista jolloin pelaajan täytyy korjata ne. Se on suurin ja avoimin huone kentästä. Tästä huoneesta pelaaja voi joko mennä pelaajien syntyalueen lähellä olevan oven läpi, jossa lukee "Help" (P kirjain on jäänyt keskeneräiseksi, joten siinä lukee "hell" eli helvetti), tai siivota sohva pois portaiden päältä, jotka vievät yläkertaan. Tässä huoneessa on kaksi seinästä ostettavaa asetta.

Saatavilla olevat aseet:

  • Kar98k - 200 pistettä (World at War ja Black Ops)

Saatavilla olevat Perk-a-Colat:

  • Mule Kick - 4000 pistettä (Black Ops ja Black Ops III pelkästään)

Apu Huone Muokkaa

Apu Huoneessa on kaksi ikkunaa ja seinä, joka johtaa umpikuja luolaan, joka voi olla suljettu. Se on hieman pienempi kuin Aloitus Huone ja siinä on radio, joka soittaa musiikkia puukotettaessa tai ammuttaessa. Mystery Box on sijoitettu tänne kanden muun aseen ohella. Ainoa reitti, joka johtaa pois tästä huoneesta (lukuun ottamatta "Help" ovea) on raunioilla tukittu reitti yläkertaan.

Saatavilla olevat aseet:

Yläkerran huone Muokkaa

Yläkerran huoneessa on neljä ikkunaa ja lievä etenemisetu. Se on saman kokoinen Apu huoneen kanssa, mutta sisältää enemmän raunioita ja roskia alueen ympärillä, joten on vaikeampi kierrättää zombeja tässä huoneessa. Tässä huoneessa on neljä asetta ja Sniper Cabinetti.

Saatavilla olevat aseet:

Sniper Cabinet aseet:

  • Scoped Kar98k - 1500 pistettä (World at War ja Black Ops)
  • M2 Flamethrower (iOS versio pelkästään) - 2000 pistettä
  • Locus (Black Ops III Versio) - 5000 pistettä

Aseet Muokkaa