FANDOM

Mob Of The Dead
290px-Mob of the Dead Movie Poster
Mob Of The Dead -juliste.
Edellinen kenttä

Die Rise (Pelissä) Origins (Ajallisesti)

Seuraava kenttä

Shadows of Evil tai Nacht der Untoten (Ajallisesti) Buried (Pelissä)

Hahmot

Michael "Finn" O'Leary

Albert "Weasel" Arlington

Salvatore "Sal" DeLuca

Billy Handsome

Aika

31.6.1933 (Ennen Nacht Der Untotenia)

Paikka

Alcatraz Island ja Golden Gate Bridge, San Fransisco.

Viholliset

Zombit ja Brutus

Mob of the dead (tunnetaan myös nimillä Alcatraz island ja sunset strip) on viidestoista (kronologisesti toinen) zombie kenttä. Se sisältyy toiseen Call of Duty: Black Ops II ladattavaan lisä pakkaukseen, uprising, se julkaistiin huhtikuun 16, 2013 Xbox 360:lle ja toukokuun 16, 2013 PlayStation 3:lle ja PC:lle. Erikseen ladattava lisä paketti maksaa $14.99 (1200 Microsoft Points), mutta on myös osa season pass:ia, joka maksaa $30.00 Xbox Live gold jäsenyyden kanssa, tai $35 ilman jäsenyyttä.

Mob of the Dead sijoittuu pahamaineiselle Alcatrazin vankilasaarelle, jolta neljä pelattavaa hahmoa, Finn, Weasel, Sal ja Billy yrittävät paeta. Samana yönä tapahtuu Zombien hyökkäys. Kentässä on myös uusi pelitekniikka,  Afterlife -mode, jossa pelaaja pääsee liikkumaan "sielullaan" paikkoihin, joihin hahmon ruumis ei pääse. Tämä on välttämätöntä lentokoneeseen kerättävien esineiden ja pakosuunnitelman kannalta. Kentässä on myös uusi pomon kaltainen zombie , Brutus. Se muistuttaa kestävyydeltään Moonin astronauttizombia tai Call Of Deadin Romeroa. Brutus hyökkää pelaajien lisäksi myös koneisiin, kuten Perkeihin , ansoihin ja Mystery Boxiin. Kentässä on 3 rakennettavaa esinettä, Zombie -kilpi, Acid Gat Kit ja Icarus, jotka voi rakentaa ympäri vankilaa sijoitetuilla työpyödillä. Icaruksen voi rakentaa vain vankilan katolla. 

Easter EggitMuokkaa

Pop Goes The WeaselMuokkaa

Pop Goes The Weasel on on Mob of the Deadin suurin Easter Egg. Se on ensimmäinen Easter Egg, jonka avulla voi päästä kentän läpi joutumatta Zombien tappamaksi. Tämä on myös ensimmäinen kerta, kun pelattavasta hahmosta tulee vihollinen. Suorittaakseen Easter Eggin, muiden pelaajien täytyy tappaa Weasel, tai päinvastoin.

Musiikki-Easter EggitMuokkaa

Kun aktivoi kolme pulloa ympäri kenttää, alkaa soida Johnny Cashin "Rusty Rage", joka soi myös kentän trailerissa.

  • Ensimmäinen on piilotettu kirjastossa olevaan kirjahyllyyn (aloitushuoneessa). 
  • Toinen sijaitsee sairaalassa (infirmary) verellä täytettyjen kylpyammeiden luona.
  • Kolmas on lastauslaiturilla, piilossa muutaman laatikon takana. 

Kuten useimmissa Musiikki-Easter Eggeissä aktivoitavien esineiden lähistöltä kuuluu outoa ääntä. 

Kevin Sherwoodin "Where Are We Going" -kappaleen voi myös laittaa soimaan etsimällä Wardenin avaimen ja avaamalla virtakytkimen numeropelillä hissin vieressä. Pelaajan täytyy syöttää peliin luku 935, jonka jälkeen kappale alkaa soida.

Kappaleen "Samantha's Lullaby" voi soittaa olemalla pelin alussa liikkumatta Afterlife -modessa ja antaa pelaajan vuotaa kuiviin. Sen jälkeen voi kuulla miksatun version kappaleesta normaalin Game Over -musiikin kanssa.

"Jump Scare" -Easter EggMuokkaa

Kun pelaaja on katolla lentokoneen ollessa valmis, pelaaja voi aktivoida "Jump Scare" -Easter Eggin. Pelaajalla on oltava tarkkuuskivääri (sniper), kuten Barrett M82A1 tai DSR 50 ja hänen täytyy jatkaa kauas katon reunalle kiitoradalta vasemmalle. Jos pelaaja tähtää siitä kohdasta ilotulitusraketteihin, välähtää ruudulla vääristynyt kuva siitä, mitä ilmestyy Russmanin kasvoille. Samaan aikaan kuuluu kimeää kiljumista. 

ÄäninauhoituksetMuokkaa

Kirjoittamalla maanalaista hissiä ohjaavaan laskuriin hahmojen vankinumerot, voi kuunnella usean Stanley Fergusonin nauhoittaman paljastuksen siitä, mitä Alcatrazissa oikeasti tapahtui ja tietoa ryhmien nykytilanteesta. 

Kultainen lusikkaMuokkaa

Kultainen lusikka on lähitaisteluase, joka saadaan suorittamalla tarkat liikkeet tietyssä järjestyksessä. Se on Zombien historian voimakkain lähitaisteluase, joka tappaa 34. kierrokselle asti yhdestä iskusta. 

TriviaaMuokkaa

  • Mob of the Dead on toinen Zombie -kenttä, jossa zombeilla on punaiset silmät. Ensimmäinen on Dead Ops Arcade. 
  • Tämä on ensimmäinen Zombie -kenttä, jossa voi saada Death Machinen Mystery Boxista
  • Mob of the Dead on ensimmäinen kenttä, jossa pelaaja voi pitää samaan aikaan useampaa tavaraa. Tämä pätee vain yksinpelissä.
  • Tämä on ensimmäinen kenttä, jossa ovi voi maksaa 2000p.
  • Tämä on ensimmäinen kenttä, jossa Mystery Box on erinäköinen kuin yleensä. 
  • Tämä on Verrücktin jälkeen toinen kenttä, jossa samat seinältä ostettavat aseet voivat olla useammissa paikoissa.
  • Mob of the Dead on kolmas Zombie -kenttä, jossa Quick Revive ei ole saatavilla. Ensimmänen oli Nacht der Untoten ja toinen Bus Depot (Survival -modessa).
  • Kenttä sisältää erilaisen HUDin, kuin missään muussa osassa Black Ops II:ta.
  • Pelaaja voi nyt nähdä hahmonsa nimen pisteiden kohdalta. 
  • Kun kirjoittaa lentokoneeseen tulevaan numerolevyyn 115, pelaaja voi kuulla sanat "Not this time!" (Ei tällä kertaa), tai "Maybe next time!" (Ehkä ensi kerralla) ja numero vaihtuu lukuun 666 (Viitaten Raamatun pedon lukuun).
  • Mob of the Dead on kolmas kenttä, jossa on enemmän kuin yksi Musiikki -Easter Egg. Ensimmäinen on Moon viidellä kappaleella ja toinen Nuketown Zombies kolmella kappaleella.
  • Kronologisesti tämä on ensimmäinen Zombie -kenttä.
  • Alkukohtauksessa, jossa Albert Arlington (Weasel) teeskentelee kärsivänsä, kello on 9:35 viitaten Ryhmä 935 :een.
  • Kahvion kello on 1:15 viitaten Alkuaine 115 :een.
  • Mystery Box sisältää vähemmän aseita kuin muissa Zombie -kentissä.
  • Kun pelaaja laskeutuu Golden Gate Bridgelle, voi hän kuulla muutaman sekunnin ajan Nuketown Zombiesin sireenin.
    MoboftheDeadTrailer 04446 zps51954ca8

    Mob of the Deadin latauskuva

  • Kultaisen lusikan voi nähdä latauskuvasta.
  • Mob of the Dead on ensimmäinen kenttä, jonka ikkunoissa ei ole pelin alkaessa lautoja. Tämä siksi koska kenttä on nyt maksimikapasiteetissaan, ja jos laudat olisivat ikkunoissa, kenttä kaatuisi.