FANDOM

Kino der Toten
KDT-Alku
Edellinen kenttä

Der Riese

Seuraava kenttä

"Five"

Hahmot

Tank Dempsey, Nikolai Belinski, Takeo Masaki ja Edward Richtofen

Aika

1960-luku

Paikka

Hylätty teatteri, Saksa

Viholliset

Zombit, Ryömijäzombit ja Hellhoundit

Kino der Toten (saksaa: "Kuolleiden teatteri") on Call of Duty: Black Opsin ensimmäinen, automaattisesti vapautuva Nazi Zombies -kenttä ja kaikista kentistä järjestyksessä viides. Kentässä ensiesiintymisensä tekivät mm. Fire Pit -ansat ja Thundergun.

Tavallisten zombien ja hellhoundien lisäksi mukana on myös uusi vihollistyyppi, ryömijäzombit. Ryömijäzombeilla ei ole vaatteita, ja niiden iho on limainen ja vihreä. Nämä zombit liittyvät luultavasti Nova 6 -kaasuun. Kuollessaan ne vapauttavat myrkkykaasua, ellei niitä tapeta Ray Gunilla.

Kentän Pack-a-Punch -laitteen luokse pääsee vain käyttämällä teleporttia.

Huoneet Muokkaa

Aloitushuone

Aloitushuone

  • Aloitushuone: Aloitushuone on kohtalaisen suuri huone, josta peli alkaa. Siellä sijaitsee teleportin keskusyksikkö. Huoneessa on 4 zombien saapumispaikkaa. Aloitushuoneessa on kolme avattavaa ovea. : Toinen ovista on portaiden alla ja vie alahalliin, toinen taas on portaiden yllä ja vie ylähalliin. Kolmas ovi on portaiden alaosan keskellä, ja avautuu kun virta on kytketty päälle. Ovi vie näyttämölle. Huoneessa on yksi kolmesta piilotetusta meteoriitista.
  • Alahalli: Alahalli on melko pieni huone, jonne pääsee aloitushuoneesta. Huoneessa on avattava, kujalle vievä ovi. Huoneessa on yksi Fire Pit -ansa.
  • Kuja: Kuja on ulkoilmassa sijaitseva "huone", jonne pääsee alahallista. Siellä on paljon tilaa ja sitä voi olla vaikeakin puolustaa, sillä zombeja tulee useasta paikasta. Kujalla on ovi, josta pääsee takahuoneeseen.
  • Takahuone: Takahuoneeseen vie kaksi portaikkoa: toinen kujalta ja toinen näyttämöltä. Tässä huoneessa kannattaa pysyä mahdollisimman vähän aikaa, sillä se on kolme zombien saapumispaikkaa hyvin pienessä tilassa. Huoneessa on myös yksi Electroshock Defense, ja yksi kolmesta piilotetusta meteoriitista.
  • Ylähalli: Ylähalli on toisen aloitushuoneen auki ostettavista ovista takana. Sieltä pääsee eteishuoneeseen. Huone on keskikokoinen, ja siellä on tärkeää tarkkailla katolta tippuvia zombeja.
Kino der Toten2

Näyttämön sisäänkäynti

  • Eteishuone: Eteishuone on suuri huone, jossa on paljon tilaa. Sinne pääsee ylähallista ja sieltä pääsee pukuhuoneeseen. Huoneessa on kolme zombien spawnauspaikkaa, ja toinen kentän kahdesta Auto-Turretista.
  • Pukuhuone: Pukuhuone on pieni huone, vain hieman takahuonetta suurempi. Sinne pääsee eteishuoneesta ja sieltä pääsee näyttämölle. Huoneessa on kaksi Electroshock Defenceä, ja yksi kolmesta piilotetusta meteoriitista. Huoneen katossa on suuri aukko, josta spawnaa zombeja.
  • Näyttämö: Näyttämö on suurin huone. Siellä on eniten tilaa paeta, mutta sinne myös kerääntyy nopeiten zombeja. Näyttämö on ainoa huone, jossa on kaksi Mystery Boxin spawnauspaikkaa. Huoneessa on myös kaksi tärkeää laitetta: virtakytkin ja teleportti. Siellä on myös toinen kentän kahdesta Auto-Turretista. Huoneen teleporttia voi käyttää ilmaiseksi, mikäli se on yhdistetty alkuhuoneessa sijaitsevaan keskusyksikköön. Teleportin pitää jäähtyä jonkin aikaa jokaisen käyttökerran jälkeen. Teleportti vie pelaajan Pack-a-Punch -huoneeseen, ja hän telesiirtyy takaisin noin 30 sekunnin kuluttua, ja saattaa takaisin telesiirtyessään joutua satunnaiseen huoneeseen.
  • Pack-a-Punch -huone: Pack-a-Punch -huoneeseen, jossa Pack-a-Punch -laite sijaitsee, pääsee vain käyttämällä näyttämöllä olevaa teleporttia. Se on ainut paikka, josta on mahdollista ostaa kranaatteja.

Aseet Muokkaa

  • M14 (500P) - Aloitushuoneessa
  • Olympia (500P) - Aloitushuoneessa
  • MPL (1000P) - Alahallissa
  • AK-74u (1200P) - Kujalla
  • PM63 (1250P) - Ylähallissa
  • MP40 (1000P) - Eteishuoneessa
  • Stakeout (1500P) - Eteishuoneessa
  • MP5K (1000P) - Pukuhuoneessa
  • Claymore (1000P) - Näyttämöllä
  • M16 (1200P) - Näyttämöllä
  • Bowie Knife (3000P) - Näyttämöllä
  • Kranaatti (250P) - Pack-a-Punch -huoneessa

Perk-a-Colat Muokkaa

Erikoisuudet Muokkaa

Mystery Box Muokkaa

Kentässä Mystery Boxilla on useita spawnauspaikkoja, ja se spawnaa mihin vain niistä arvotusti. Jokaisessa huoneessa lukuunottamatta Panch-a-Punch -huonetta on yksi mahdollinen spawnauspaikka, näyttämöllä taas niitä on kaksi. Mystery Boxin sijaintipaikan voi nähdä Mystery Boxien päällä olevista karttoista, joissa vihreä valo palaa huoneessa, missä Mystery Box on.

Pack-a-Punch Muokkaa

Pack-a-Punch -huoneeseen, jossa Pack-a-Punch -laite sijaitsee, pääsee vain käyttämällä näyttämöllä olevaa teleporttia. Huone on aloitushuoneen ja näyttämön välisen käytävän yläpuolella. Se on kentän ainut paikka, josta voi ostaa lisää kranaatteja. Mikäli satunnaisesta huoneesta ottaa filmikeloja, niitä voi näyttää Pack-a-Punch -huoneessa sijaitsevan projektorin avulla. Filmikelojen sisältö näkyy näyttämön suurella ruudulla, vaikka äänet voikin olla vaikea kuulla zombien huutojen alta. Pack-a-Punchin avulla voi muuttaa minkä tahansa aseen huomattavasti tehokkaammaksi. 30 sekunnin kuluttua pelaajat telesiirtyvät pois huoneesta, käyvät mahdollisesti satunnaisessa huoneessa ja palaavat sitten aloitushuoneen keskusyksikölle. Huoneessa on myös pöytä, jonka päällä on nimikyltti, jossa lukee "Ludvig Maxis M.D.", kirja, jonka on kirjoittanut Edward Richtofen ja meteoriitin jäänteitä. Pack-a-Punchin käyttöä ei kannata harkita pitkään, sillä jos sitä käyttää liian myöhään, pelaaja saattaa telesiirtyä pois ennen aseen parantumista, jolloin 5000 pistettä on tuhlattu.

Easter Eggit Muokkaa

Kino der Totenissa ei ole varsinaista suurta Easter Eggiä, mutta siellä on viisi piilotettua viestiä.

Piilotetut viestit Muokkaa

Pääartikkeli: Kino der Toten/Piiloteut viestit

Kentässä on viisi piilotettua viestiä, joista kolme on filmikeloja ja kaksi radioita. Filmikelat voi löytää satunnaisesti telesiirtymällä satunnaiseen huoneeseen ja nostamalla ne maasta. Radiot taas ovat piilotettuna pääkenttään.

Triviaa Muokkaa

Kino der Toten

Kino der Toten

  • MP40 on kentän ainoa toisen maailmansodan ajalta peräisin oleva tavallinen ase.
  • Vaikuttaa siltä, että kenttä alkaa siitä kun Der Riesessä olevat hahmot telesiirtyvät vahingossa siirtyen ajassa 1960-lukuun.
  • Yläkerran ensimmäisen huoneen seinällä on teksti "The element is here", mikä viittaa alkuaine 115:taan.
  • Kino der Toten on ensimmäinen kenttä, jossa zombit voivat myös hypätä katolta pelkän ikkunoista sisään tulemisen sijaan.
  • Kentän piti aluksi tulla World at Warin Map Pack 4:n mukana, mutta se peruttiin Call of Duty: Modern Warfare 2:n' julkaisemisen takia.
  • Aloitushuoneen seinällä lukee: "Beware of the Six". On tuntematonta, mitä tai keitä nämä "kuusi" ovat, mutta kyseessä voi olla viittaus Nova 6:een.
  • Kentässä seinältä voi löytää taulun, jossa on viisi hahmoa. Neljä hahmoista ovat Tank Dempsey, Nikolai Belinski, Takeo Masaki ja Edward Richtofen alkuperäisissä asuissaan. Viidennen hahmon henkilöllisyys on tuntematon.
  • Kenttään on piilotettu kolme meteoriittia, jotka ovat alkuhuoneessa, takahuoneessa ja pukuhuoneessa. Mikäli pitää ohjaimen "käytä-nappia" pohjassa kerran jokaisen meteoriitin edessä, avaa uuden musiikin.
  • Yksi satunnaisista huoneista, kokoushuone, on nähtävissä eteishuoneesta zombien spawnauspaikan takaa.
  • Pack-a-Punch -huoneessa on valokuvia zombeista ja hellhoundeista. Samat valokuvat esiintyvät myös Der Riesessä ja "Five"ssä.
  • Kino der Toten on ainoa Wii:lle saatavilla oleva Zombie-kenttä.
  • Der Riesestä voi löytää taulun, jossa on hyvin paljon Kino der Totenia muistuttava natsiteatteri.
  • Virtakytkimen yläpuolella lukee hyvin pienellä "Knowledge is for the taking".