FANDOM

FG42
FG42
Tyyppi

Konekivääri

Hinta

950P (Mystery Box) 1500P (Seinästä)

Vahinko

100-85

Ammuksia

192+32

Latausaika

2.4s ladattuna, 3.5s lataamattomana

Automaattisuus

Täysautomaattinen, 937 lks/min (1000 lks PaP)

Pack-a-Punch

420 Impeller

FG42 eli Fallschirmjägergewehr 1942 (suom. Laskuvarjojääkärikivääri 1942) on saksalainen laskuvarjojääkäreille tarkoitettu kevyt konekivääri Toisessa Maailmansodassa.'

Nazi Zombies -pelimuodossa se on saatavilla Nacht der Untotenissa ja Shi No Numassa Mystery Boxista, mutta myös Der Riesessä Mystery Boxista ja seinästä Speed Colan vierestä. Sillä on korkea vahinko, tehden siitä tehokkaan aseen Hellhoundeja ja zombeja vastaan. Voimakas rekyyli on kuitenkin ongelma, ja useat eivät ota asetta tämän takia, vaikka korkealta ammuttaessa sama rekyyli voi hyödyllisesti saada aikaan pääosumia. Korkea tulinopeus korvaa Double Tap Root Beerin tarpeen, mutta tiheä lataaminen antaa Speed Colan tarpeen. FG42 on tehokkaampi Hellhoundeja vastaan kuin lähes kaikki aseet (lukuunottamatta haulikkoja, tietenkin). Avotähtäimien tarkkuus ja merkittävä zoomaus tähdätessä tekee aseesta mahtavan aseen pääosumille matkan päästä ammuttaessa, mutta lähemmässä taiselussa kannattaa ampua lonkalta, sillä tähtäämisen suuri zoomaus vähentää reunanäköalaa, lisäen riskiä tulla hyökätyksi jommaltakummalta puolelta. Aseen saa melko usein Mystery Boxista. Toisin kuin muut LMG:t, FG42 ei vähennä liikkuvuutta, joka on suuri etu myöhemmillä roundeilla, jolloin pelaajan pitää juosta päästäkseen kauemmas zombeista.

Kun aseen asettaa Pack-a-Punch -laitteeseen, aseesta tulee 420 Impeller, lisäen tulivoimaa, lippaan kokoa, tulinopeutta ja vara-ammuksia. Rekyylistä tulee vain suurempi, joten pelaajan kannattaa tähdätä jalkoihin ja antaa rekyylin nostaa asetta kohti rintaa ja päätä. Muut aseet ohittavat tämän kyllä tehokkuudella, mutta ammuksien saatavuus seinästä, tehden ammuksien uudelleentäyttämisen helpommaksi kuin useammalla muulla aseella, jotka ovat saatavailla Mystery Boxista.

Triviaa Muokkaa

  • Pack-a-Punchatun aseen nimi, 420 Impeller, on viittaus aseen numeroihin, (FG42), ja myös marijuanaan.